Soft Skills
corporate recruiters

Versterk je communicatieve vaardigheden en verhoog je impact als recruiter. Leer empathisch luisteren, verhoog je emotionele intelligentie en ontwikkel overtuigingskracht. Verbeter de candidate experience en bouw invloedrijke relaties met hiring managers op.

puurwen_softskills-corporate
Wat zijn soft skills?
Soft skills, ook wel bekend als “people skills” of “interpersoonlijke vaardigheden,” zijn persoonlijke eigenschappen, gedragingen en communicatieve capaciteiten die van toepassing zijn op de omgang met anderen. Ze zijn niet gebaseerd op technische kennis of vakspecifieke expertise, maar ze spelen een cruciale rol in hoe we effectief communiceren, samenwerken en relaties opbouwen met anderen. Het ontwikkelen van soft skills helpt je jouw relaties te verbeteren, beter te communiceren en succesvoller te zijn in professionele en persoonlijke interacties.

“Wil jij het verschil maken in het werven en selecteren van topkandidaten voor jouw organisatie? Dan is de training Soft Skills de perfecte keuze voor jou!”

De training in het kort

Tijdens deze inspirerende en interactieve training ligt de focus op het versterken van jouw soft skills, die van onschatbare waarde zijn bij het opbouwen van een goede relatie met de hiring manager, het nog beter kunnen interviewen en selecteren van kandidaten en het onderhandelen bij de eindfase van het proces. Tijdens de training worden waardevolle theorie, inzichten en praktische tips gedeeld, om jouw communicatie, empathisch luisteren, emotionele intelligentie en overtuigingskracht te versterken.

De training omvat modules over effectieve communicatie, de kracht van non-verbale communicatie, overtuigingskracht, emotionele intelligentie en conflictbeheer. Tijdens de praktijkoefeningen word je uitgedaagd om de geleerde soft skills direct toe te passen in realistische situaties, hierbij wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van praktijk casussen, waardoor de training zeer praktisch en interactief is.

Wat heb je geleerd na deze training?

Effectieve communicatie:
Je leert hoe je duidelijk en empathisch kunt communiceren, wat leidt tot begrip en nog betere samenwerking met kandidaten en hiring managers.

Empathie en luistervaardigheid:
Het ontwikkelen van empathie en actief luisteren stelt je in staat om de behoeften en verwachtingen van kandidaten en hiring managers beter te begrijpen.

Emotionele intelligentie:
Door emoties beter te begrijpen, kun je effectiever inspelen op de behoeften van anderen. Ook helpt het je om steviger te staan in lastige situaties en gesprekken.

Overtuigingskracht en beïnvloeding:
Je leert overtuigingstechnieken en beïnvloedingsvaardigheden om kandidaten te overtuigen van de voordelen van de functie en de organisatie en om hiring managers impactvol te adviseren.

Conflictbeheer:
Het ontwikkelen van vaardigheden voor conflictbeheer helpt je bij het oplossen van problemen en het behouden van positieve relaties.

Inbegrepen in de training

  • Persoonlijke intake
  • 1 dag training
  • Een persoonlijk actieplan
  • Hand-out met handige tips

– Optioneel tegen een meerprijs: on the job coaching traject

Op maat gemaakt

Elke organisatie is uniek. Om de training perfect aan te laten sluiten op de specifieke behoeften, wensen en het niveau van de deelnemers, vindt er vooraf een intakegesprek plaats

Reviews